Vlaanderen zit in een digitale versnelling. De digitalisering is volop bezig en dringt door in alle sectoren en in ons dagelijks leven. Ook in de vastgoedsector is digitalisering niet meer te negeren. We vertellen je graag meer over hoe digitalisering werkt en hoe wij er niet alleen klaar voor zijn, maar zelfs de baan open breken.
Digitale technologieën zoals het gebruik van big data en artificiële intelligentie hertekenen dienstverlening. Ze laten toe om bedrijfsprocessen anders te organiseren en efficiënter te maken. Dit biedt heel wat mogelijkheden voor bestaande en nieuwe ondernemingen, maar tegelijk creëert dit een complexer competitief landschap.
Radicaal digitaal? Wat doe je met mensen zonder e-mailadres of digitale analfabeten die niet weten hoe ze een computer opstarten? Iedereen heeft recht op dienstverlening, en wij geven nu eenmaal graag uitstekende service. Het allerbelangrijkste om te weten is dus dat digitalisering een extra service is en niemand wordt achtergelaten. Mensen die niet mee zijn kunnen op de klassieke manier geholpen worden.
Nog een belangrijk principe is de “click-call-face” route. Het is dus niet zo dat omdat je het gemak hebt alles digitaal te doen dat we je niet meer willen horen of zien. Bij agence rosseel staat een kwalitatieve service bovenaan. Om deze reden werken wij met het click-call-face principe. Dit wil zeggen dat je via een click bij ons terecht kan komen om bijvoorbeeld te immoshoppen. Ben je wat zekerder van je zaak kan je telefonisch bij ons terecht voor meer informatie en aan het einde van de rit zien we je graag face to face.
Wat automatisch kan, ook automatisch laten gebeuren. Dat is digitaal ontzorgen, dat is digitaliseren ten voordele van de klant: klantgerichter werken en streven naar betere dienstverlening. De klantenervaring creërt de waarde van de digitale technologie.
Ten tweede, realiseer je dat de klant voortdurend beweegt. Het is in principe een bewegend doel. Digitale technologie laat klanten toe om instant van context, van perspectief, te veranderen. Met een swipe op een scherm of met een pop-up boodschap word je als klant continu uitgenodigd om virtueel te reizen. De vraag die je jezelf als bedrijf dus moet stellen is of je die klant kan meevolgen om mee te spelen in de reis.
Ten derde, in deze snel evoluerende digitale wereld kan je niet alles meer zelf doen. Maak gebruik van verschillende tools, partners en zoek manieren om deze met elkaar te koppelen. Zo ontwikkel je een breder ecosysteem.
Digitaal gaat over alles, niet alleen over een mooie website. Het gaat niet alleen over infrastructuur en technologie, maar vooral over skills en vaardigheden. Je moet als bedrijf toekomstgerichte competenties ontwikkelen en toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Digitalisering mag nooit het doel zijn. Het is enkel een hulpmiddel om als bedrijf meer te kunnen doen voor de klant en voor de klant een hulpmiddel om beter en sneller geholpen te zijn.
Om ons bedrijf en ons aanbod beter zichtbaar te maken moesten wij ons richten op het krachtigste zoekplatform ter wereld. Google natuurlijk. Het belang van Google en haar invloed op het aantal bezoekers van een website kan onmogelijk overschat worden. Steeds meer internetters zien de populaire zoekmachine en browser als dé ingang tot alle informatie die beschikbaar is op het internet. Google is voor ons de toegang tot kopers, verkopers, huurders, verhuurder, investeerders en iedereen die bezig is met vastgoed.
Het is dan ook belangrijk dat onze website gekend en geliefd is bij Google. Om deze reden zijn wij Google certified, wat ons een stapje voor geeft op onze concurrenten.
Google certified wil zeggen dat agence rosseel een grondige kennis heeft van de basisconcepten van online marketing. Wij beheren SEO en SEA vaardigheden waardoor wij snel bovenaan staan bij de zoekresultaten in Google. Door voortdurend aan onze website en blog te werken blijft Google ons relevant vinden en zodoende ook waarderen.
De combinatie van een doorgedreven optimalisatie voor zoekmachines en uitgebreide bezoekersanalyse laat ons toe om de website steeds verder aan te passen aan de wensen van het doelpubliek.
Door een grondige analyse van de bezoekers van onze website komen volgende interessante cijfers naar boven drijven: